Over ons onderwerpen
Klachtenregeling Fundamentals 't Gooi
Bent u niet tevreden over uw behandeling?
De bij NVM-mondhygiënisten aangesloten mondhygiënisten werken volgens de professionele standaard en onderschrijven de Gedragscode voor mondhygiënisten. Voor goede zorg en voorlichting bent u bij een NVM-mondhygiënist dan ook aan het juiste adres. De NVM-mondhygiënist is de specialist op het gebied van preventie en streeft ernaar om samen met u voor u de meest optimale mondgezondheid te bereiken. De patiënt staat bij de NVM-mondhygiënist op de eerste plaats, maar er kunnen zich onverhoopt situaties voordoen waarover u niet tevreden bent, of waarover u een klacht wilt indienen.1 | Bespreek uw klacht met uw monhygiënist
Indien u ontevreden bent, of een klacht wilt indienen, dan is het van belang dat u dit eerst met uw behandelend mondhygiënist bespreekt. Wellicht kunt u samen toch tot een oplossing komen. Indien dit niet lukt, zal de mondhygiënist u doorverwijzen naar de NVM- klachtenregeling bij de skge.
2 | NVM - Klachtenregeling
3 | Stichting Geschilleninstantie Mondzorg
Indien bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet tot het gewenste resultaat leidt, kunt u ervoor kiezen een gerechtelijke procedure te starten. Een andere, meer laagdrempelige mogelijkheid is de Geschilleninstantie Mondzorg. Deze geschilleninstantie is door alle beroepsorganisaties in de mondzorg opgericht en doet uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden. De geschilleninstantie
is gerechtigd uitspraak te doen in zaken met een schadebedrag tot maximaal € 25.000. Voor het indienen van een geschil is griffiegeld verschuldigd aan de Stichting Geschilleninstantie Mondzorg. De hoogte van het griffiegeld bedraagt € 75. Het griffiegeld dient te worden voldaan binnen vijf dagen nadat het geschil is ingediend.
Van belang is te vermelden dat u als cliënt in principe geen rechtstreekse toegang heeft tot de Geschilleninstantie. Uitzonderingen op deze gang van zake zijn altijd ter beoordeling van de Geschilleninstantie. Voor meer informatie of het indienen van een klacht: www.skge.nl Voor het klachtenformulier: www.skge.nl/klachtenprocedure